Glazbena radionica Art špajzić
Današnje, suvremeno doba, djecu obasipa sa različitim medijskim sadržajima, rekla bih pametnim
i malo manje pametnim. U mnogim slučajevima dolazi do poremećenog sustava vrijednosti kada je glazba
ili bilo koja druga vrsta umjetnosti u pitanju.
Svakodnevno se susrećem sa velikim brojem djece kojoj ponestaje kreativnosti i mašte i koja učeći
u klasičnom školskom sustavu (zato što to moraju činiti), ne ostvaruju dovoljno dobre rezultate.
Prije devet godina, donijela sam odluku da u svojoj privatnoj praksi stvari preokrenem nabolje.
Tragala sam i otkrila metodologiju učenja glazbe kroz igru osluškujući potrebe svojih malih učenika
i koristeći osobno dugogodišnje pedagoško iskustvo, te počela da primjenjujem kreativnu metodu ranog
glazbenog obrazovanja.
Radi se o otkrivanju svijeta glazbe kroz različite aktivnosti u okviru jednog sata (pjevanje, sviranje
na klaviru, slušanje različitih glazbenih karaktera, pokret – kroz muzičke igre, bojanje ili crtanje).
Učimo pomoću boja, asocijacija i simbola u opuštenoj atmosferi.
Djeca klavijaturu doživljavaju kao nepreglednu pustinju, različita trajanja nota kao obitelj,
a noktići su obojeni vedrim bojama koje se poklapaju sa simbolima nota u linijskom sistemu.
Sada mogu svjedočiti učenju tehnika sviranja kroz asocijacije (npr. rijeka, ježić). Voze se lokomotive,
uspavljuju plišane igračke, igraju Indijanski plesovi, valceri ili svi skupa marširaju kao olovni vojnici,
uz očiglednu veliku radost na licima.
Veoma rano, već sa četiri godine, znaju podržavati jedni druge i prihvaćaju rad u timu.
Kao što u bajkama dobro pobjeđuje a junaci ostaju na pametnom i pravom životnom putu, tako je u svijetu
glazbene radionice Art špajzić moguće sa lakoćom svirati internacionalne dječje pjesme i teme iz animiranih
filmova sa četiri, a Bacha i Beethovena sa pet godina. To mi svakog dana dokazuju divna mala stvorenja zbog
kojih svoj posao doživljavam kao svojevrsni blagoslov.
Poštujemo se međusobno, razmijenjujemo osmjehe, sanjamo velike snove
i ozbiljna glazbena znanja stječemo na zaboravljajući pritom da je
doba djetinjstva – doba igre.
Jelena Dimitrijević
Dipl. glazbeni pedagog