„Govori da te vidim“, rekao je Sokrat i time istaknuo kolika je važnost govora.
S ponosom Vas pozivamo da upoznate Kokolingo – prvu digitalnu logopedsku vježbenicu osmišljenu u Hrvatskoj za pomoć djeci s artikulacijskim poremećajima: www.kokolingo.hr
Svjesni smo problema s kojim su suočeni logopedi i roditelji djece s artikulacijskim poremećajima jer u Hrvatskoj jedan logoped dolazi na 7000 stanovnika, dok je u EU prosjek: jedan logoped na 3000 stanovnika. To rezultira dugim listama čekanja na početak terapije kod logopeda.
Razmišljajući o artikulacijskim poremećajima koji su sve prisutniji, odlučili su razviti inovativnu interaktivnu kreaciju dostupnu djeci predškolske dobi. Prepoznali su važnost rane intervencije i pravovremenog početka terapije te su željeli dati doprinos ostvarivanju tih ciljeva razvojem Kokolingo digitalne logopedske vježbenice. Na taj oblik su se odlučili jer je digitalna vježbenica puno fleksibilnija, multimedijska i zabavnija za rad.
Uz logopedsku terapiju, redovito korištenje Kokolingo digitalne logopedske vježbenice pomoći će djetetu da brže napreduje, a redovito korištenje kod kuće pomoći će da vježba pravilan izgovor.
Logoped kao stručnjak djetetu određuje tijek tretmana i izbor vježbi koje će dovesti do željenih rezultata. Međutim, roditelj je bitna podrška i prema uputi logopeda trebao bi provoditi vježbe kod kuće kako bi se postigli željeni rezultati. Upoznati smo s izazovima svakodnevice i poteškoćama s kojima se roditelji susreću, posebno nedostatkom vremena. To kod roditelja (i djece) izaziva frustraciju. No uloga roditelja izrazito je bitna jer roditelj je suradnik logopedu i rad s djetetom kod kuće neophodan je zato što pojačava efekt vježbi koje dijete provodi. Događa se nažalost da dijete odbija rad kod kuće jer ga vježbe opterećuju pa dijete gubi motivaciju.
Kokolingo je vesela avantura u društvu papigice Koko i gusara Srećka koji će djetetu pomoći da ozbiljne vježbe ne budu napor već igra i zabava. To je izrazito bitno za djecu jer potiče da zadrže koncentraciju na onome što rade. Na taj način djetetu redovita vježba neće predstavljati problem i opterećenje, a osoba koja radi s djetetom može biti opuštena jer je korištenje jednostavno i sigurno te prati napredak djeteta. Ustanove također mogu koristiti Kokolingo za veći broj djece i pratiti pojedinačni napredak. 30 minuta redovite igre i učenja dnevno potrebno je za napredak u korekciji nepravilna izgovora glasova uz zabavne aktivnosti.
“Zajedno senzibilizirajmo društvo za probleme djece s govornim poteškoćama te omogućimo pravovremenu terapiju kako bi se osjećali sigurni i vrijedni članovi društva u kojem žive”.
Riječi su Profesora Miroslava Vrankića koji se bavi asistivnom tehnologijom već 11 godina i koji je zaslužan za Kokolingo avanturu.
Djeca.hr