Ne hodaj po zidiću razbit ćeš se! Ne penji se na stablo, past ćeš. Ne vrti se, zavrtit će ti se u glavi! Ne trči kao muha bez glave! – Rečenice koje mnogi roditelji često upotrebljavaju i njima u najboljoj namjeri sprječavaju svoje dijete u razvoju. Kako je to moguće pitate se? Pa roditelji samo žele zaštititi svoju djecu od ozlijeda. To je istina. No, razlog zašto je priroda djeci dali to da su toliko živahna i razigrana jest zao što je razvoju njihovog mozga potrebo upravo to – pokret! Skakanje, vrtenje u krug, hodanje po zidićima i sve ostale igre koje zahtjevaju koordinaciju i održavanje ravnoteže izvrsne su za razvoj neuronskih veza koje igraju najvažniju ulogu u razvoju inetelktualnih sposobnosti svakog djeteta. Upravo to trudi se promovirati dr. Ranko Rajović, predsjednik Odbora za darovite međunarodne udruge Mensa i UNICEF-ov suradnik na projektu ranog poticanja intelektualnog razvoja djece.
U želji da se djeci pomogne da razviju svoj potencijal osmislio je NTC sistem učenja koji se provodi u vrtićima u Hrvatskoj i još trinaest europskih zemalja. Dr. Rajović promovira važnost dječje igre i štetnost višesatnog sjedenja pred televizorom i igricama na računalima. U svojoj knjizi IQ djeteta, briga roditelja kaže da se djeca moraju kretati što više, razmišljati i komunicirati sa drugom djecom. To je najvažnije za njihov pravilan razvoj i razvoj potencijala. Već od prvih dana, roditelji bi trebali poticati razvoj neuronskih veza kod bebe. To se kaže dr. Rajović, postiže stavljanjem dijete u okruženje u kojemu su boje velikog kontrasta umjesto pastelnih tonova koji su česti u dječjim sobama.
Na servisu youtube.com možete pogledati zanimljivo predavanje prof. dr. Rajovića u kojem upozorava da naša djeca trebaju učiti tako da razvijaju funkcionalno znanje, a ne repetitivno kakvo naše škole stavljaju pred djecu. No, prije nego krenete slušati samo predavanje, pokušajte riješiti jednu zagonetku koju je dr. Rajović postavio pred sudionike seminara na kojem je predavanje održalo.
Što je to – kad hoda ne vidimo ga, a ostavlja vidljiv trag na zemlji? Pitanje je za djecu trećeg razreda osnovne škole. 😀