UČENJE POMOĆU MENTALNIH MAPA

UČENJE POMOĆU MENTALNIH MAPA

Pišete zadaću umjesto djeteta i znate nabrojati sve likove iz lektira iako ste školu završili prije dva desetljeća? Mnogi roditelji i djeca muku muče s učenjem. Za sve roditelje koji žele djeci (a time i sebi) olakšati školski život i učenje koje s njim ide rješenje bi moglo biti usvajanje tehnike brzog čitanja i kognitivne mape ili popularno zvane mentalne mape za djecu.

Mentalne mape su tehnika osmišljena za lakše organiziranje čitanja, učenja i/ili rada. Pripadaju skupini mnemotehnika, koje našem mozgu olakšavaju pamćenje informacija koje bismo inače najvjerojatnije zaboravili. Prof. Anja Melcher iz Inoptimuma, stručnjakinja za mentalno mapiranje za djecu kaže nam da se djeca s mentalnim mapama mogu početi upoznavati već u prvom razredu, a aktivno koristiti već u drugom razredu osnovne škole:

„Osnovne mentalnih mapa djeca mogu usvojiti jako brzo, već kroz par sati. Jako je bitno kontinuirano ih izrađivati tijekom učenja jer će time postati bolje, preglednije i sveobuhvatnije.“.

Tehnika mentalnog mapiranja olakšava djeci učenje kaže nam prof. Melcher: „Koristeći mentalne mape djeca učenju pristupaju angažiranije i motiviranije. Učenje putem mentalnih mapa omogućava djeci da lakše razluče bitno od nebitnog u gradivu i pri tome budi samostalniji u cjelokupnom procesu učenja. Pri tome je bitno da učenju pristupaju aktivnije, koristeći svoju kreativnost te povezujući gradivo, stvarajući odnose unutar lekcije te bolje zaključuju i razvijaju funkcionalno razmišljanje.“.

Brzo čitanje pak ubrzava čitanje koristeći se prirodnom sposobnošću našeg mozga. „Brzo čitanje se zasniva na integraciji funkcija lijeve i desne strane mozga. Kroz seminar Brzog čitanja usvajaju se pravila nužna za čitanje te također čitanje se provodi kroz četiri faze. Brzo čitanje je tehnika koja aktivira našu percepciju, šireći vidno polje, čime uočavamo veće skupine riječi, a mozak prirodno dobiva sliku sadržaja.“ Objašnjava nam prof. Melcher.

Ove tehnike omogućavaju djeci da učenju pristupaju samostalnije, motiviranije s mnogo više kreativnosti, a jednostavnije usvajanje znanja utječe i na njihovo samopouzdanje. S obzirom na rastući broj roditelja koji ponovno prolaze osnovnu školu umjesto svoje djece ove tehnike svakako valja uzeti u obzir.